"Conócete a ti mismo"

El objetivo de este blogger es trasmitir información y promover conocimientos que puedan ayudarte n la toma de decisiones.

martes, 9 de abril de 2013

CLAUS PER A UN BON RENDIMENT. (orienacions a pares i mares)



Acostumar-se a estudiar
El principal problema de molts adolescents és que tarden massa en posar-se a estudiar o es
limiten a fer les tasques que els posen cada dia, però no estudia a casa regularment. La majoria estudia sols per als exàmens. Els pares deuen mostrar interès pel que han fet al centre i en saber-se les coses bé, i no tan sols per les notes. El seguiment a casa dels aprenentatges dels fills i la comunicació amb ells sobre això és una responsabilitat important dels pares, deuen animar-los i ajudar-los a que dediquen cert temps tots els dies a activitats de lectura, estudi, escriptura o música. Deu crear-se un costum en l'horari de l'adolescent de forma que siga conscient que aixo forma part de la seua rutina diaria. Cal no ser impositiu sinó acostumar-los a organitzar el seu temps i el seu espai per a l'estudi.

Organitzar-se el temps
Cal fer una organització temporal de l'estudi cada adolescent, cal establir una norma però devem ser flexibles. No podem deixar-ho a la improvisació, deuen estudiar sense interrupcions i descansar, com a molt, cada hora. Com a mínim, i com a orientació practica, la idea és que es dediquen dos hores diàries. Esta pauta és insuficient quan l'alumne va mal o li costa més estudiar o concentrar-se. La qüestió important és que el fill o la filla vegen que els seus pares es preocupen deis estudis, estan atents i els pareix important.

 Preparar l'espai
Cadascun deu tindre la seua pròpia taula d'estudi en la seua habitació, amb tot el que necessita a la ma: el material escolar, els diccionaris i els libres de consulta. La norma és que treballen a soles, però també depèn ja que alguns treballen bé en espais compartits amb germans majors o pares, sempre que estos també estiguen treballant. Cal buscar el millor entorn per a concentrar-se, amb un bon ambient afavoridor del treball, còmode, ben il·luminat, amb una bona cadira i una taula ordenada.

Coneixer la tècnica de l'estudi
Per regla general, el rendiment durant el temps d'estudi comença sent regular (per la qual cosa convé no començar pel que siga més difícil) al poc de temps és millor, i cap al final de l'estudi solen ser els minuts més baixos de rendiment (és el moment per a les tasques més senzilles o automàtiques). Resumint: primer el que em siga més fàcil, després el més difícil, i finalment allò que més m'agrada. Hi ha diverses fórmules per ajudar a estudiar, són totes molt similars i es basen en l'estudi actiu, este es basa en els passos següents:
-  Fer una primera lectura exploratòria .
-  Fer una segona lectura subratllant, marcant les idees segons la seua importància .
-     Fer després un esquema de les idees principals o un resum
- Aprendre's, llegint vàries vegades o repetint en veu alta, l'esquema o el resum
- Tornar a llegir-ho tot per a comprovar que l'esquema o resum esta ben fet
-  No estudiar sobre els originals sinó allò elaborat per l'estudiant.  
    
      Supervisió
La família deu preguntar sobre el procés d'aprenentatge deis seus fills i filles, cal estar amb ells i elles i tenir control sobre allò que estan fent dedicant-los temps. Supervisar el que fa, veure si ha resumit bé, repassar-los els comptes, ... hi ha múltiples formes d'interessar-se. Els experts recomanen acordar amb elles i ells un pla d'estudis diari a principi de curs, per a que tinga ciar el seu compromís, però flexible. Els que funcionen millor són aquells que es pregunten com poden fer les coses i busquen solucions, ja que el que és important no és tant la tasca en sí mateixa sinó allò que s’aprèn fent-la. Si els pares no hi són cal buscar la forma de transmetre-les que estan pendents i dedicar-los alguns comentaris sobre el treball escolar que estan duent a terme en eixos dies.

Mantenir el contacte amb el centre
Per aconseguir una bona marxa amb els estudis deis fills el més important és el seguiment a casa, i, la segona cosa, mantenir un contacte personal amb el tutor del fill o la filla i parlar amb ell sobre aspectes de l'aprenentatge, professionals i emocionals que els hi afecten. Cal acudir com a mínim tres vegades a l'any a parlar amb el tutor o la tutora, una en començar per a conéixer la persona, a la meitat del curs, per a veure com progressa, i en acabar. Encara que la responsabilitat siga compartida, els pares deurien comprometre's en mantenir una relació el més fluida possible. És important que els pares sapiguen el que passa a classe i el professorat el que passa a casa. La primera reunió convocada pel professorat tutor és molt important i cal no perdre-se-la, serveix per a posar-li cara al tutor, coneixer les altres famílies i per a comentar dubtes o problemes.

 L'ús habitual de l'agenda escolar
 L'agenda escolar és una ferramenta més d'entre tot allò que cal dur i tornar al centre tots els dies. La utilització de l'agenda els ajudarà a portar una bona organització del treball a
les assignatures, a planificar-se la feina i facilitar-los l'estudi. És fa precís dedicar uns minuts per anotar la relació d'activitats fetes a classe per recordar el treball realitzat que s'ha de revisar i les activitats encomanades a l'assignatura. A casa podran revisar i completar les activitats i els apunts de les classes, realitzar els exercicis i les activitats encomanades. A més a més podran preveure les activitats que es planifiquen a llarg termini com poden ser els controls, lectures de llibres, entrega de treballs ... que es plantegen amb bastant temps d'antelació. Si s'utilitza l'agenda de forma quotidiana podran preveure el temps que necessitaran per planificar-se i així aprendran a regular-se, una de les qüestions que més difícil tenen en estes edats. Al mateix temps, l'agenda serveix tant als pares com al professorat per tal de revisar tot el que s'està fent, i també es pot utilitzar per a comunicar-se, uns i altres, les incidències més significatives que van ocorrent al llarg del curso

Fora de classe
La videoconsola, el gameboy, el whatsapp, la televisió, els jocs d'ordinador ... Són els robatemps d'estudi deis estudiants. Hi ha que controlar el temps de televisió i deis videojocs, posar un final, i tan sols si ja ha acabat el temps d'estudi.

No hay comentarios:

Publicar un comentario